Introduir les noves tecnologies a les aules actuals es cada dia una cosa més habitual. La societat en la que vivim i en la que creixen els més petits de casa esta envoltada de tecnologia: els infants tenen més elements tecnologics a prop i no són concients que depenen integrament d'ells.
La nostra generació ens hem acostumat a viure amb noves televisions, ordinadors, telefons cada cop més elaborats... però els infants creixen i evolucionen amb ells.
Això pot afavorir i millorar el seu aprenentatge si es fa un ús correcte o pot ser terrible si ens excedim o en fem un ús incorrecte o elevat.
Per això, com a professors d'aula hem de tenir present el canvi que a patit la societat actual. Ho podem observar graficament a la imatge següent:
Per aquesta raó com a futurs professors hem de tenir molt clares els següents punts:
- Curricular: tenir present les competències bàsiques pel que fa a la formació propia dels infants, seguint un ensenyament metòdic dels diferents elements que es volen mostrar.
- Rol del professor: ha de ser un guia constant en el procès d'aprenentatge del alumnes, donant resposta a les preguntes dels alumnes. Valorant al final els conceptes que els infants han assimilat. Tindrem presents l'entorn i el material que trobem.
- Infraestructures: buscarem allò necessari per exposar, sistematitzar i adquirir coneixements.
- Gestió del centre: nosaltres dependrem completament d'allò que el centre ens faciliti, és a dir, aules, ordinadors, pizarres...
Si seguim una mica aquest punts i ens programem bé les activitats facilitant les eines necessaries, aconseguirem treure el millor profit de les noves tecnolgies.
Els infants han de ser capaços de compendre que no nomès existeixen per a jugar i gaudir d'elles sinò que podem apendre molt més ja que tot ho tenim a la nostra disposició.
D'aquesta manera, i com a conclusió o reflexió final hem d'aconseguir un futur millor per als nostres alumnes evitant el que us ensenyo a la imatge que ve a continuació.
FINS LA PROPERA!!


No hay comentarios:
Publicar un comentario